iPhone na dobrou věc aneb Product RED program
Apple už více než jedenáct let spolupracuje s neziskovou organizací RED, přičemž v rámci dané spolupráce pravidelně představuje svá zařízení ve speciální červené barvě. Ovšem produkty v daném odstínu mají větší význam, než si zřejmě myslíte. Přečtěte si, jaká cesta vedla komu, aby cupertinská společnost upravila své ikonické přístroje pro potřeby neziskové organizace.
Jak to všechno začalo...
Bobby Shiver a Bono z populární hudební kapely U2 se rozhodli dělat CRS trochu jinak. Jejich posláním bylo zbavit svět nebezpečné nemoci AIDS, a proto vytvořili koncept Product RED, v rámci něhož se mohou do boje proti AIDS zapojit také různé světové firmy. Z výdělku ze všech produktů označených logem RED jde až polovina na účet fondu, přičemž peněžní prostředky jsou potom použity na programy proti AIDS/HIV v afrických zemích.
Společnosti většinou vytvoří RED verzi už z existujícího zařízení. Zákazník nezaplatí v podstatě nic navíc, ale přitom má příjemný vnitřní pocit, že přispěl na dobrou věc.
Apple se snaží iPhonem zlepšit svět
Od samotného počátku má organizace RED po boku technologického giganta Apple, jenž jako první nabízel v červené barvě druhou generaci iPodu Nano. Apple tehdy věnoval na dobročinné účely deset dolarů organizaci RED z každého prodaného kusu.
Spolupráce organizace RED a Applu byla zahájena ještě za dob, kdy ve firmě působil Steve Jobs, který původně nesouhlasil s tím, že by se iPod prodával s dovětkem (APPPLE)RED, neboť si myslel, že by se tím mohla ohrozit jablečná značka. Ovšem nakonec našli kompromis v podobě iPod Nano (PRODUCT)RED, a tím byla zahájena dlouholetá spolupráce. A ta trvá už více než jedenáct let.
Apple dále představoval (PRODUCT)RED produkty, a to například Mac Pro, iPhone 7 a 8, různé kryty na mobil a další doplňky.
U nás si produkty v edici (PRODUCT)RED zakoupíte za ty nejlepší ceny na trhu.